- Foreningens navn er “Haveforeningen Rørmosen”.
- Foreningens formål er at tilbyde nyttehaver til pensionister, førtidspensionister og efterlønnere,
bosat i Furesø kommune.
- Der kan kun tildeles I have pr. husstand/postadresse.
- En have må ikke overdrages eller udlånes.
- 1. Foreningens bestyrelse består af formand og 4 bestyrelsesmedlemmer, der alle vælges for 2 år.
Valgperiode 1. april – 30. marts.
- Formanden og 1 bestyrelsesmedlem vælges i ulige år og 3 bestyrelsesmedlemmer vælges i
lige år.
- Derudover vælges 2 suppleanter, der indtræder i bestyrelsen når et medlem ikke længere har
have i foreningen.
- Der vælges en revisor.
- Genvalg kan finde sted.
- 1. Generalforsamlingen er foreningens øverste myndighed.
- Ordinær generalforsamling afholdes hvert år i marts.
- Bestyrelsen konstituerer sig ved første bestyrelsesmøde.
- Indkaldelse til generalforsamlingen skal ske med mindst 14 dages varsel.
- Forslag til dagsorden skal skriftligt være formanden i hænde senest 8 dage før
generalforsamlingen.
- Generalforsamlingen er altid beslutningsdygtig.
- Ved afstemning er simpelt flertal afgørende.
- Hver have har 1 stemme.
- Dagsordenen for ordinær generalforsamling skal omfatte følgende:
- Valg af dirigent.
- Formandens beretning.
- Fremlæggelse af regnskab.
- Valg ifølge vedtægten.
- Indkomne forslag.
- Eventuelt.
- Ekstraordinær generalforsamling afholdes, når bestyrelsen finder det fornødent, eller når mindst
33 % af de stemmeberettigede medlemmer ønsker det. Bestyrelsen er da pligtig til senest 14 dage
efter en sådan begæring at foretage indkaldelsen. Indkaldelsen skal ske med 14 dages varsel og
være vedlagt begrundet dagsorden.
- 1. Generalforsamlingen træffer afgørelse om kontingentets størrelse efter indstilling fra
bestyrelsen.
- Kontingentet betales en gang årligt, senest 1. april.
- Regnskabsåret er kalenderåret.
- Der kan ikke ske refusion af kontingentet.
- Over bestyrelsens beslutninger udarbejdes referat. Ethvert medlem har ret til at få sine meninger
indført i referatet og medtaget ved beslutningens meddelelse til andre myndigheder.
- Medlemmer, der uden forudgående tilladelse tilegner sig eller blot fjerner effekter fra andres haver,
kan meldes til politiet.
- Bestyrelsen påser, at foreningens administrative og økonomiske anliggender varetages under
hensyntagen til foreningens formål og de regler, der til enhver tid gælder for foreningens ledelse og
drift, jfr. driftsaftalen mellem bestyrelsen og Center for drift og teknik, Furesø kommune.
- Det påhviler bestyrelsen og dens enkelte medlemmer at overholde de af kommunen meddelte
bevillinger og bevillingsregler, samt at søge vejledning og rådgivning gennem Furesø kommune,
hver gang der opstår tvivlsspørgsmål af ikke uvæsentlig betydning.
- Bestyrelsen har pligt til at indgå driftsaftale med Furesø kommune om de nærmere forhold m.h.t.
foreningens ledelse og drift.
- Foreningen kan ophæves, såfremt 2/3 af medlemmerne ønsker det.
Generalforsamlingen træffer afgørelse om, hvad der skal ske med foreningens aktiver.
Renskrevet den 9.november 2021
Skriv et svar